Vi behöver ett aktuellt veterinärnummer för att godkänna dig som beställare att handla läkemedel i shopen. Mejla oss ditt veterinärnummer så återkommer vi till dig när vi kontrollerat detta mot Jordbruksverket.
Det finns en manual för hur man beställer samt smarta funktioner, den ligger här. Som vanligt är du alltid välkommen att kontakta oss på kundtjänst ifall du undrar något, kundtjanst@swevet.se.
Vårt mål är att skapa en plattform som möjliggör för oss som företag att kunna växa ännu mer tillsammans med våra kunder. Arbetet har pågått internt en längre tid och utöver en ny beställningsportal innefattar det även en sammankoppling av våra affärssystem för att kunna automatisera många av de manuella steg vi gör idag. Resultatet är att vi kan lägga mer tid på dig som kund och att du får en enklare och smidigare köpupplevelse!
Dessutom kan du se hela vårt sortiment på ett och samma ställe utan att behöva använda två olika inlogg!
I den nya shopen loggar du in med mejladress (alltså INTE med användarnamn som det var tidigare).
Om du inte kommer in kan det vara så att vi inte har rätt mejladress till dig längre - vänligen kontakta då kundtjänst direkt så att vi kan se vad som har hänt.
Varje användare som ska kunna logga in i shopen behöver ha en unik mejladress och detta kommer vara extra viktigt vid köp av läkemedel då veterinärnumret är det som avgör om du får köpa läkemedel av oss eller inte.
Innan första inloggningen behöver du aktivera ett nytt lösenord.
När du har valt ett nytt lösenord kommer du direkt till "Mina sidor" där vi önskar att du tittar igenom dina företagsuppgifter och återkommer till oss om något är felaktigt. Om allt ser rätt ut kan du börja handla precis som vanligt.
Du som har handlat efter september 2019 ska redan vara upplagd som kund i den nya shopen. Ser du ändå något som är tokigt i dina uppgifter under Mina sidor (eller i kassan när du är klar med din beställning) vänligen kontakta kundtjänst så att vi kan justera uppgifterna direkt - innan du går vidare med din beställning.
Om du varit kund hos oss sedan september 2019 har vi sannolikt lagt upp dig som kund i denna webshop. Gå till "Glömt lösenord" och skriv in din mejladress för att få ett mejl med en återställningslänk till nytt lösenord. Om din adress ligger inne i vårt system kommer mejlet skickas dit, annars kommer du få meddelande om att din mejladress inte ligger inne och du får då registrera dig på nytt.
Om du inte kommer in i shopen kan det bero på att det var ett tag sedan sist, t.ex. att du har handlat av oss före september 2019. I så fall - varmt välkommen tillbaka! Vänligen registrera dig på nytt.
OBS. E-postadresserna som används för att logga in i shopen måste vara unika per användare.
Kontakta oss på kundtjänst så lägger vi in rätt information om dig/ditt företag i vårt affärssystem. Då slår ändringarna ut direkt.
De flesta grundläggande funktioner finns klara här i nya webshopen. Vi kommer däremot alltid jobba med att vidareutveckla webshopen i ett led att förbättra köpprocessen för våra kunder. Har du synpunkter eller önskemål är du alltid välkommen med dessa till oss, webb@swevet.se.
Vi vill gärna höra allas synpunkter på vår nya webshop, ris som ros. Även om vi inte kan tillgodose allas önskemål direkt prioriterar vi utvecklingen efter efterfrågan. Välkommen att mejla oss som jobbar med webshopen på webb@swevet.se.
Vi hänvisar dig till vår sida om reklamation, där hittar du all information du behöver.
Allt du behöver veta om teknisk service hittar du här.
Favoritlistorna följde inte med automatiskt då vi helt bytte plattform för shopen. Vi hjälper gärna till att sätta samman en lista på dina vanligast köpta artiklar.
Ett stort delmål för oss är att kunna samla hela vårt sortiment i en och samma beställningsportal. Eftersom vi byter webbplattform kommer utseendet på shopen också att vara annorlunda än det du är van vid.
Du som loggar in som företagskund kan i vår nya webshop:
Det som är samma är att du fortfarande:
Dessa artikelnummer är inte köpbara längre och kommer försvinna allt eftersom.
Under vecka 12 sände vi mejl till alla våra kunder som varit aktiva i våra shopar de senaste 6 månaderna. Mejladressen hämtade vi från den profilen du hade i den gamla webshopen som inloggad kund. Om denna mejladress är felaktig ber vi dig återkomma till oss på kundtjänst så vi kan korrigera den. Denna mejladress kommer vara användarnamnet i nya shopen.
Det kan också vara så att vårt mejl har hamnat i din skräpkorg, vänligen hör av dig till oss om du inte hittar något där heller. Mejla då webb@swevet.se
I samband med att vi synkroniserat artiklar i shopen med vårt affärssystem har vi också uppdaterat många artiklar varav vissa kan ha visats felaktigt, pga de har utgått eller annat. Därför kan en del av våra artiklar helt enkelt ha försvunnit ur shopen. Hittar du inte vad du letar efter hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig.
Webshopen fungerar bäst i Chrome och de senaste versionerna av webbläsare. Vet du med dig att du har Internet Explorer, äldre version eller äldre version av annan webbläsare kan du prova att uppdatera webbläsaren och testa igen.
Om du upplever att du inte hittar artiklar/kategorier via sökord eller sökfraser du tidigare har använt i vår gamla shop så mejla gärna in sökordsförslag till oss.
Skriv "Sökordsförslag" eller liknande som ämne i mejlet samt artikelnr, namn eller kategorier samt vilka sökord eller sökfraser du använder för att hitta produkterna.
Då lägger vi till sökord för att det ska bli enklare att hitta i den nya shopen.