FAQ 

Vanliga frågor (FAQ)

1.Hur hittar jag i den nya shopen?

Det finns en manual för hur man beställer samt smarta funktioner, den ligger här. Som vanligt är du alltid välkommen att kontakta oss på kundtjänst ifall du undrar något, kundtjanst@swevet.se.

2.Vad har jag för inloggning i shopen?

Om du varit kund hos oss sedan september 2019 har vi sannolikt lagt upp dig som kund i denna webshop. Gå till "Glömt lösenord" och skriv in din mejladress för att få ett mejl med en återställningslänk till nytt lösenord. Om din adress ligger inne i vårt system kommer mejlet skickas dit, annars kommer du få meddelande om att din mejladress inte ligger inne och du får då registrera dig på nytt. 

Om du inte kommer in i shopen kan det bero på att det var ett tag sedan sist, t.ex. att du har handlat av oss före september 2019. I så fall - varmt välkommen tillbaka! Vänligen registrera dig på nytt. 

OBS. E-postadresserna som används för att logga in i shopen måste vara unika per användare.

3.Mina uppgifter stämmer inte i webshopen, hur ändrar jag dem?

Kontakta oss på kundtjänst så lägger vi in rätt information om dig/ditt företag i vårt affärssystem. Då slår ändringarna ut direkt. 

4.Jag är veterinär men har inte behörighet att köpa läkemedel i shopen, hur gör jag?

Vi behöver ett aktuellt veterinärnummer för att godkänna dig som beställare att handla läkemedel i shopen. Mejla oss ditt veterinärnummer så återkommer vi till dig när vi kontrollerat detta mot Jordbruksverket.  

5.Jag har synpunkter på nya webshopen, var ska jag vända jag mig?

Vi vill gärna höra allas synpunkter på vår nya webshop, ris som ros. Även om vi inte kan tillgodose allas önskemål direkt prioriterar vi utvecklingen efter efterfrågan. Välkommen att mejla oss som jobbar med webshopen på webb@swevet.se.

6.Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

Vi hänvisar dig till vår sida om reklamation, där hittar du all information du behöver.

7.Jag behöver teknisk service, var får jag det?

Allt du behöver veta om teknisk service hittar du här.

8.Jag ser inte min Favoritlista från den gamla shopen - var hittar jag den?

Favoritlistorna följde inte med automatiskt då vi helt bytte plattform för shopen. Vi hjälper gärna till att sätta samman en lista på dina vanligast köpta artiklar. 

9.Jag var nöjd med gamla webshopen, varför byter ni till en ny?

Vårt mål är att skapa en plattform som möjliggör för oss som företag att kunna växa ännu mer tillsammans med våra kunder. Arbetet har pågått internt en längre tid och utöver en ny beställningsportal innefattar det även en sammankoppling av våra affärssystem för att kunna automatisera många av de manuella steg vi gör idag. Resultatet är att vi kan lägga mer tid på dig som kund och att du får en enklare och smidigare köpupplevelse!

Dessutom kan du se hela vårt sortiment på ett och samma ställe utan att behöva använda två olika inlogg!

10.Vad kommer att vara annorlunda med nya shopen?

Ett stort delmål för oss är att kunna samla hela vårt sortiment i en och samma beställningsportal. Eftersom vi byter webbplattform kommer utseendet på shopen också att vara annorlunda än det du är van vid.

Du som loggar in som företagskund kan i vår nya webshop:

  • Söka bland över tusentals produkter
  • Lägga beställning av både förbrukningsartiklar och läkemedel i en och samma order
  • Se produktsaldon som uppdateras i realtid
  • Se artiklar som finns i lager och artiklar som är långtidsrestade
  • Se dina avtalspriser direkt

Det som är samma är att du fortfarande:

  • Se dina uppgifter under Mina sidor
  • Skapa din egen Favoritlista (vi kan hjälpa dig med denna om du är kund hos oss sedan innan - handläggningstiden är för närvarande ca 2 veckor)
  • Se din inköpshistorik
  • Söka upp alla dina artiklar som du handlar av oss idag
11.Jag saknar funktioner som fanns i den gamla shopen, när kommer de finnas?

De flesta grundläggande funktioner finns klara här i nya webshopen. Vi kommer däremot alltid jobba med att vidareutveckla webshopen i ett led att förbättra köpprocessen för våra kunder. Har du synpunkter eller önskemål är du alltid välkommen med dessa till oss, webb@swevet.se.

12.Jag ser artikelnummer som saknar köpknapp?

Dessa artikelnummer är inte köpbara längre och kommer försvinna allt eftersom. 

Dessa artikelnummer tillhör artiklar som inte är köpbara längre. Vi har rensat men skulle det dyka upp en sådan artikel (eller flera) får du gärna mejla in till oss vilka artikelnummer det gäller på webb@swevet.se.   Du kan fortfarande söka upp köpbara och aktuella artiklar genom att söka på artikelnummer eller namn.  OBS - skriver du ett minustecken i sökningen (-) så kommer sökningen enbart söka på orden framför minustecknet. Vill du t.ex. söka efter ID-band - skriv då istället "id band" och så vidare.

13.Hur loggar jag in i webshopen?

I den nya shopen loggar du in med mejladress (alltså INTE med användarnamn som det var tidigare).

Om du inte kommer in kan det vara så att vi inte har rätt mejladress till dig längre - vänligen kontakta då kundtjänst direkt så att vi kan se vad som har hänt.

Varje användare som ska kunna logga in i shopen behöver ha en unik mejladress och detta kommer vara extra viktigt vid köp av läkemedel då veterinärnumret är det som avgör om du får köpa läkemedel av oss eller inte.

Innan första inloggningen behöver du aktivera ett nytt lösenord

När du har valt ett nytt lösenord kommer du direkt till "Mina sidor" där vi önskar att du tittar igenom dina företagsuppgifter och återkommer till oss om något är felaktigt. Om allt ser rätt ut kan du börja handla precis som vanligt.

Du som har handlat efter september 2019 ska redan vara upplagd som kund i den nya shopen. Ser du ändå något som är tokigt i dina uppgifter under Mina sidor (eller i kassan när du är klar med din beställning) vänligen kontakta kundtjänst så att vi kan justera uppgifterna direkt - innan du går vidare med din beställning.

14.Jag är kund hos er men har inte fått ett mejl om webbändring, varför?

Under vecka 12 sände vi mejl till alla våra kunder som varit aktiva i våra shopar de senaste 6 månaderna. Mejladressen hämtade vi från den profilen du hade i den gamla webshopen som inloggad kund. Om denna mejladress är felaktig ber vi dig återkomma till oss på kundtjänst så vi kan korrigera den. Denna mejladress kommer vara användarnamnet i nya shopen. 

Det kan också vara så att vårt mejl har hamnat i din skräpkorg, vänligen hör av dig till oss om du inte hittar något där heller. Mejla då webb@swevet.se 

15.Jag kan inte hitta alla artiklar från min gamla Favoritlista, varför?

I samband med att vi synkroniserat artiklar i shopen med vårt affärssystem har vi också uppdaterat många artiklar varav vissa kan ha visats felaktigt, pga de har utgått eller annat. Därför kan en del av våra artiklar helt enkelt ha försvunnit ur shopen. Hittar du inte vad du letar efter hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig.    

16.Sidan ser konstig ut i min webbläsare.

Webshopen fungerar bäst i Chrome och de senaste versionerna av webbläsare. Vet du med dig att du har Internet Explorer, äldre version eller äldre version av annan webbläsare kan du prova att uppdatera webbläsaren och testa igen. 

visa.png mastercard.png postnord.png DHL.png
{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

Din varukorg är tom ;(
Totalt {{basket.FormattedProductsTotal}}
Till kassan