Beställ så här

Så handlar du på swevet.se 

Hos oss beställer du snabbt och enkelt när det passar dig. I Swevets webshop finns ett stort utbud av produkter både lagerhållna, beställningsvaror, alla läkemedel som finns i FASS samt att vi kan hjälpa dig med licensläkemedel.

Om du saknar någon artikel eller har någon annan fundering är du varmt välkommen till oss på kundtjänst 0771-21 55 00, så hjälper vi dig. Kundtjänst har öppet alla vardagar mellan klockan 08.00 - 17.00 och nås även på kundtjanst@swevet.se. Vi svarar senast nästa arbetsdag. Det är även mellan dessa tider som vi administrerar din registrering i vår webshop.

Är du privatperson hänvisar vi dig till vår webshop för privatpersoner. Här erbjuder vi ett mindre sortiment till marknadsmässiga priser. Privatpersoner behöver inte registrera sig. 

Registrera dig

Du som har, eller representerar, ett företag är välkommen att registrera dig i vår shop. Privatpersoner hänvisas till Privatshopen där vi erbjuder ett mindre sortiment av det vi säljer, du behöver inte registrera dig för att handla i Privatshopen utan betalar direkt via Mastercard eller Visa.

För att underlätta hanteringen av din ansökan att bli företagskund hos oss ber vi dig att fylla i så många fält som möjligt i registreringen. Din unika mejladress är ditt användarnamn. Du bestämmer lösenord själv.

När vi har kontrollerat dina företagsuppgifter skickar vi en bekräftelse till din mejladress. Därefter är det bara att logga in och börja handla.

Du som är veterinär uppger ditt veterinärnummer vid registreringen för att få tillgång till läkemedelsshopen. 

Handla

När du loggat in kan du söka fram artiklar antingen via artikelnummer eller fritext genom att klicka på den ikon som ser ut som ett förstoringsglas, längst upp till höger på sidan. Klicka på "Köp" för att lägga artiklar i varukorgen. Varukorgen hittar du också högst upp till höger. När du lagt din produkt i varukorgen kan du öka eller minska antalet genom att använda plus och minus eller skriva in en siffra direkt i rutan antingen på produktsidan eller i varukorgen.

När du valt de artiklar du vill ha klicka på "Till kassan". Kontrollera och bekräfta dina uppgifter. När du bekräftat uppgifterna i din beställning kommer en ”Tack för din order."-sida. En orderbekräftelse skickas på ditt inköp till din mejladress.

Mina sidor

”Mina sidor”-knappen finns högst upp till höger. Här finns

  • Mina uppgifter,
  • Mina favoriter,
  • Min orderhistorik - där varje genomförd beställning sparas, 
  • Logga ut 

Du kan klicka direkt i menyn på respektive underrubrik från personikonen uppe till höger. 

Kontrollera gärna att dina uppgifter är korrekta, meddela oss på kundtjänst om du behöver ändra dina uppgifter. Vissa uppgifter exempelvis leveransadress och referensnummer kan du ändra direkt i kassan.

Favoritlista

För att snabbt hitta de artiklar du ofta beställer kan du som inloggad lägga till artiklar i din favoritlista. Det gör du genom att klicka på hjärtsymbolen ovan bilden på varje artikel du vill lägga till i listan.

Du hittar din favoritlista genom att föra musen över personikonen uppe till höger på sidan.

Orderhistorik

Under Mina sidor hittar du dina tidigare beställningar. Du hittar Min orderhistorik genom att föra musen över personikonen uppe till höger på sidan.

Söka upp produkt

Det finns olika vägar att söka fram den produkt du önskar beställa:

1) Genom att klicka på den ikon som ser ut som ett förstoringsglas, längst upp till höger på sidan, eller genom sökfälten som bl.a. finns på förstasidan. I sökfältet kan du söka på fritext eller via artikelnummer. Alla våra förbruknings- och utrustningsartiklar har fått ett F-framför sitt artikelnummer, detta behöver man inte ha med vid sök på artikelnummer. 

2) Genom att gå via Sortiment, och välja de underkategorier som finns inom varje större produktområde. Klicka på Visa alla för att se alla underkategorier. 

När det gäller läkemedel kan du söka på kriterierna:

  • Produktnamn (ex. Metacam)
  • Aktiv substans (ex. meloxikam)
  • Varunummer (ex. 000164)

Hittar du inte vad du söker efter finns ett fritextfält i kassan där det går bra att ange saknad produkt. Där går också bra att lämna övriga meddelanden till kundtjänst.

Filtrera i sökresultaten

När du fått fram ett sökresultat kan du se längst till höger i listan hur många träffar du fått. Precis under sökfältet ser du "Filtrera på kategori". Klickar du på den rubriken kan du får upp alla kategorier som sökresultaten ligger i och genom att bocka i en eller flera kategorier kan du minska ner antalet sökresultat för att hitta det som är relevant för dig. 

Visa sökresultat i olika vyer

Genom att klicka på ikonen med 3x2 boxar ser du sökresultaten som rutnät. Detta kommer ställs in för din användare och ändras inte förrän du väljer listvyn. 

Genom att klicka på ikonen med tre streck ser du sökresultaten som listvy. Detta kommer ställs in för din användare och ändras inte förrän du väljer rutnät. 

Köpa/beställa produkt

Vald produkt som önskas beställas, läggs i varukorg genom att klicka på knappen ”KÖP”.

KÖP-knapp finns tillgänglig per produkt:

  • i artikellistning
  • inne på artikelkort
  • i skapad favoritlista

Produkt som inte har Köp-knapp är antingen restnoterad eller utgången från leverantör.

Priser som visas webshopen för inloggade kunder är exkl. moms.

Alla produkter har angiven lager- och leveransinformation.

I kassan

Om du valt artiklar som inte är lagervaror och därmed har en viss ledtid, vanligtvis 1-2 dagar, men i vissa förekommande fall upp till 14 dagar, kommer en svart ruta dyka upp som berättar vilka artiklar detta gäller. Är du ändå nöjd med dit val av produkter är det bara att fortsätta och klicka på "Skicka order". Vill du byta artiklar kan du radera artikeln på papperskorgs-ikonen och fortsätta leta alternativ genom att söka upp andra artiklar. 

I kassan visas din faktureringsadress och i den fall då leveransadressen är annan än faktureringsadressen visas den också. Du kan också välja att skriva in en annan leveransadress för en specifik order. Då behöver du bocka av "Använd samma leveransadress som faktureringsadress" och skriva in nya uppgifter, alternativt skriva över de uppgifter som står på leveransadress.

Om du vill ändra uppgifter på faktureringsadressen eller lägga in leveransadress som återkommande adress i kassan behöver du kontakta kundtjänst. 

Du kan skriva in referens på varje order. Du kan också använda meddelandefältet för att skriva till produkter du inte hittat eller specifika önskemål om leveranser. 

Om ordervärdet understiger 2000 kr exkl moms tillkommer generellt en fraktavgift på 139 kr. Om ordervärdet överstiger 2000 kr exkl moms tillkommer ingen fraktavgift.  

Tack för din beställning - Orderbekräftelse

När du skickat din order till oss kommer du till en tack-sida och får bekräftelsemejl till den adress du loggar in med. Vanligtvis skickar vi din order samma dag om den inkommer innan kl. 13:00. I de fall du valt att köpa artiklar som inte är lagervaror beror utleverans på den dag artiklarna har kommit till oss. 

 

Logga ut

När du är färdig med din beställning kan du logga ut genom att klicka på knappen ”LOGGA UT” som finns högst upp till höger eller under ”MINA SIDOR”.

Glömt lösenordet?

Om beställare glömt sitt Användarnamn eller Lösenord kan du klicka på ”Glömt lösenordet?” under fälten i inloggningsrutan. Du får då fylla i antingen användarnamn eller e-post för att få en återställningskod skickad till din mail. Följ sedan instruktionerna i mailet. 

 

visa.png mastercard.png postnord.png DHL.png
{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

Din varukorg är tom ;(
Totalt {{basket.FormattedProductsTotal}}
Till kassan