Som många redan vet har den pågående pandemin påverkat tillgången på framförallt skyddsutrustning – bland annat handskar, munskydd, förkläden och desinfektionsmedel.
Flertalet artiklar i dessa produktgrupper har varit restnoterade under en lång tid. I Swevets system finns många beställningar, gjorda från mars och framåt, som innehåller dessa restnoterade produkter. Eftersom det fortfarande är oklart när, eller om, de restnoterade produkterna åter finns tillgängliga kommer vi att plocka bort de här produkterna från våra kunders ordrar.
För att beställa ersättningsprodukter ber vi dig att titta i webshopen där du numera även kan se aktuellt lagersaldo under köpknappen. På så vis kan du vara säker på att få den önskade produkten levererad istället för att invänta en restnoterad vara.
Borttagning av restnoterade orderrader gäller endast artiklar som på grund av pandemin har blivit långtidsrestnoterade. Övriga varor och restnoteringar ligger kvar som vanligt.
Så hittar du rätt
Här kan du se vilka likvärdiga produkter som finns som alternativ till långtidsrestnoterade artiklar.
Här kan du söka bland alla produkter som Swevet har i lager.
Är du osäker på om din order har blivit justerad och om artiklar har blivit borttagna är du varmt välkommen att kontakta Swevets kundjänst via e-post kundtjanst@swevet.se eller via telefon 0771-21 55 00.