Webshop

Nu har vi ny webshop

Vi har lanserat ny webshop. Shopen är snabbare, enklare och hela ditt behov av veterinära artiklar på ett och samma ställe!




Varför ny webbshop?

Vårt mål har varit att kunna skapa en plattform som möjliggör för oss som företag att kunna växa ännu mer tillsammans med våra kunder. Arbetet har pågått internt en längre tid och utöver en ny beställningsportal innefattar det även en sammankoppling av våra affärssystem för att kunna automatisera många av de manuella steg vi gör idag. Resultatet är att vi kan lägga mer tid på dig som kund och att du får en enklare och smidigare köpupplevelse! 

Vad kommer att vara annorlunda?

Ett stort delmål för oss är att kunna samla hela vårt sortiment i en och samma beställningsportal. Eftersom vi byter webbplattform kommer utseendet på shopen också att vara annorlunda än det du är van vid.

Du som loggar in som företagskund kan i den nya webshopen:

  • Söka bland över 59 000 produkter
  • Lägga beställning av både förbrukningsartiklar och läkemedel i en och samma order
  • Se produktsaldon som uppdateras i realtid
  • Se dina avtalspriser direkt

Trots webbplatsbytet kan du fortfarande:

  • Se dina uppgifter under Mina sidor
  • Skapa din egen favoritlista
  • Se din inköpshistorik
  • Söka upp alla dina artiklar som du handlar av oss idag

 

Vilka datum gäller?

Swevet webshop för läkemedel omdirigeras tisdag 24/3.
Swevet webshop för förbrukningsartiklar och utrustning omdirigeras tisdag 31/3.
Detta innebär att du kan lägga ordrar precis som vanligt fram till klockan 12.00 24/3 i läkemedelsshopen och fram till klockan 12.00 31/3 i förbrukningsshopen.
Efter dessa tidpunkter kommer du att se vår nya webshop med ett nytt utseende när du skriver in www.swevet.se eller domännamnet till läkemedelsshopen. 


Loggar jag in med samma uppgifter? 

Du som redan är kund hos oss kommer inom kort få ett mejl av oss till den mejladress du redan angivit i befintlig shop. Mejladressen kommer att vara ditt nya användarnamn i den nya shopen. Varje användare kommer ha en unik mejladress och detta kommer vara extra viktigt vid köp av läkemedel då veterinärnumret är det som avgör om du får köpa läkemedel av oss eller inte. 

- Du som läkemedelskund kommer få ett mejl på morgonen 24/3 med en länk till en sida där du kan återställa ditt lösenord.
- Du som förbrukningskund kommer få ett mejl på morgonen 31/3 med en länk till en sida där du kan återställa ditt lösenord.

När du satt nytt lösenord kommer du direkt till "Mina sidor" där vi önskar att du tittar igenom dina företagsuppgifter och återkommer till oss om något är felaktigt. Om allt ser rätt ut kan du börja handla precis som vanligt.

Vi har redan dina uppgifter inlagda i nya shopen så dessa behöver du inte skriva in på nytt. Ser du något som är tokigt i dina uppgifter under Mina sidor (eller i kassan när du är klar med din beställning) vänligen kontakta kundtjänst så att vi kan justera uppgifterna direkt - innan du går vidare med din beställning. 

Jag är kund hos er men har inte fått ett mejl om webbändring, varför?

I förra veckan sände vi mejl till alla våra kunder som varit aktiva i våra shopar de senaste 6 månaderna. Mejladressen hämtade vi från den profilen du har i webshop som inloggad kund. Om denna mejladress är felaktig ber vi dig återkomma till oss på kundtjänst så vi kan korrigera den. Denna mejladress kommer vara användarnamnet i nya shopen. 
Det kan också vara så att vårt mejl har hamnat i din skärpkorg, vänligen hör av dig till oss om du inte hittar något där heller. Mejla; webb@swevet.se 

Kommer ni föra över våra Favoritlistor?

Tyvärr inte... Då den nya shopen är på en helt annan plattform kommer vi inte kunna föra över favoritlistor efter 1/4 2020. Tidigt i våras skickade vi ut mejl till er där vi bad er att skriva till oss innan det datumet om ni behövde hjälp.

Det vi kan göra i nuläget är att sätta ihop en Excelfil med era senaste beställningar, rensa bort dubbletter och mejla den till er som underlag. Om du i behov av en sådan lista, hör av dig till oss så skickar vi den till dig, mejla oss på webb@swevet.se 

Hur hittar jag i den nya shopen?

Vi kommer ha en manual för var man hittar det mesta i vår nya webshop inkl. smarta funktioner. Vi har en FAQ-sida för "Ofta förekommande frågor" som kan vara bra att titta i om du undrar något. Som vanligt är du alltid välkommen att kontakta oss på kundtjänst ifall du undrar något, kundtjanst@swevet.se


Vi jobbar på alla möjliga sätt för att göra övergången från den befintliga webshopen till den nya så smidig som möjlig för dig som kund.
Har du synpunkter eller funderingar, hör gärna av dig till oss!

Jag är redan inne och handlar i nya shopen men får ändå mejlutskick om shopbyte, varför?

Vi skickar mejl till alla som registrerat en mejladress i vår nuvarande webshop så att vi inte missar att informera någon. Om du redan är inne i den nya shopen kan du bortse från våra informationsmejl. 

Jag har synpunkter på nya webshopen, var ska jag vända jag mig?

Vi vill gärna höra allas synpunkter på vår nya webshop, ris som ros. Även om vi inte kan tillgodose allas önskemål direkt prioriterar vi utvecklingen efter efterfrågan. Välkommen att mejla oss som jobbar med webshopen på webb@swevet.se.



Väl mött! 
Hälsar teamet på Swevet

Effektiv marknadsföring mot fästingar

Är dina kunder redo för fästingsäsongen? Läs vidare om hur du når och engagerar dom med din marknadsföringsstrategi. Från enkel tillgänglighet till engagerande blogginlägg - vi delar våra bästa tips för att göra din marknadsföring så effektiv som möjligt.
DHL_logo_rgb-138x30.png postnord-logotyp-rgb.png UPS-logo.png
{{lineitem.Sku}}
{{lineitem.ProductName}}
{{lineitem.VariantName}} {{lineitem.FormattedPrice}} Ord. pris: {{lineitem.FormattedListPrice}}
Restnoterad från leverantör Inget bekräftat leveransdatum Lagervara, tillfälligt slut Finns i lager igen inom kort Restnoterad från leverantör Inget bekräftat leveransdatum Lagervara, tillfälligt slut Finns i lager igen inom kort Restnoterad från leverantör Inget bekräftat leveransdatum Beställningsvara. Ledtid ca: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(ar) Beställs på kundbegäran. Ingen returrätt. Frakt tillkommer. Leveranstid kan variera beroende på tillgänglighet. Restnoterad från leverantör Inget bekräftat leveransdatum Beräknad ledtid ca: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(ar)) Ej ordinarie sortiment. Leveranstid kan variera beroende på tillgänglighet. Produkten har utgått
Antal i lager: {{lineitem.StockData.Quantity}}
Din varukorg är tom ;(
Totalt {{basket.FormattedProductsTotalIncVAT}}
Till kassan