Bild: På parametern kundnöjdhet fick vi hela 8,5 vilket firades med tårta
Överlag har vi fått ett mycket fint resultat. Ett något högre Nöjd kund index (NKI) än föregående år, hela 81,1 av 100. Net promoter score (NPS), alltså rekommendationskraften, har vi fått 40 på en skala av minus 100 till 100. När man talar om NPS brukar man säga att allt över 30 är bra och över 50 är utmärkt, så att vårt NPS är 40 tycker vi är jättebra! Den fina uppåtgående trenden för NPS och NKI tillsammans med övriga resultat från enkäten visar att de insatser vi gör under året faktiskt uppmärksammas av våra kunder.
De områden som vi fortsatt kommer att jobba på är produktinformation (ex. bilder, texter, pdf:er och filmer), hur vi kan visa alternativa produkter vid eventuella restnoteringar och beställningsvaror, samt att kunna visa liknande produkter inom olika prisnivåer.
Webbshopen har fått ett betydligt högre betyg sedan förra året och vi kommer fortsätta att utveckla den löpande nu med prioritering på sök, filtrering och sortering.
Än en gång, stort tack för att ni hjälper oss att bli bättre!
Varje år lottar vi också ut priser till de som deltar i kundenkäten. Detta års vinnare är följande, vilka vi kommer kontakta för mer info. Kristina Håkansson, vinner presentkort på en kurs hos Swevet (värde 10 000 sek). Tanja Sværke, Malin Ihl, Stefanie Andreasson, Linnéa Haga, Karin Stafström kammar hem ett presentkort från Gogift med ett värde på 500 sek.
Stort grattis till er alla!